Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 28 maja 2015

Pomysł na zdrowe śniadanie: owsianka z jabłkiem


Nigdy nie lubiłam owsianki, kojarzyła mi się z mdłym smakiem i mało atrakcyjnym wyglądem. Jednak pewnego dnia, po przeczytaniu wielu artykułów i publikacji na jej temat, zaczęłam eksperymentować. W końcu to najtańszy środek na to, aby być zdrowym i pięknym!  Dlaczego? Ponieważ owsianka na śniadanie to doskonały pomysł dla osób będących na diecie (wspaniale usprawnia metabolizm). Potrawa przygotowywana na mleku jest doceniana przez sportowców jako źródło energii, a lekarze uważają ją za najlepsze lekarstwo. Owies ma także działanie odmładzające, przez co stosowany jest przez wiele kobiet dbających o swoją urodę. 

No dobrze, tylko jak się do niej przekonać? Odpowiedź jest prosta: eksperymentować, eksperymentować i jeszcze raz eksperymentować! Można ją gotować na wodzie (wg. mnie najlepsza) lub na dowolnym mleku. Nie bójmy się dodawać różnych przypraw: cynamonu, kardamonu, imbiru czy goździków.  Eksperymentujmy również z różnymi płatkami zbożowymi: orkiszowymi, pszennymi, żytnimi  a nawet gryczanymi. Ale uwaga! Wybierajmy płatki zwykłe. Te błyskawiczne, ogólnie dostępne, wcale nie są najlepsze. Jednak najwięcej smaku dodają jej owoce: jabłka, gruszki, borówki, maliny czy truskawki. Samo zdrowie!

Moja wersja aromatycznej i pysznej owsianki stała się podstawą prawie każdego śniadania. Zaobserwowałam, że świetnie się po niej czuję, moja cera nabrała blasku, układ trawienny pracuje bez zarzutów i co najważniejsze – nie czuję głodu przez długi, długi czas! Oto przepis na prostą i szybką owsiankę z jabłkiem.

Składniki (dla jednej osoby):
  • 2 garści płatków owsianych
  • jedno jabłko
  • pół łyżeczki cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • kilka jagód goji

Wykonanie:
Jabłko kroimy w kostkę, wrzucamy do rondelka, zalewamy wodą i gotujemy przez ok. 5 min. W tym czasie dodajemy cynamon, imbir i jagody goji. Kiedy kawałki jabłka będą już miękkie, dodajemy płatki i gotujemy dotąd, aż ich konsystencja będzie nam odpowiadała (ja lubię lekko podgotowane, z widocznym kształtem płatków). Przekładamy do miski i gotowe!

P.S.
Moją owsiankę przygotowuję bez dodatku substancji słodzących. Jeśli koniecznie potrzebujecie czegoś słodkiego to użyjcie miodu lub soku np. z malin, truskawek.

Zapraszam również ma mój profil na instagramie !

3 komentarze:

  1. Cześć Karolina,
    Jakiego cynamonu dodajesz (pytam o odmianę)?
    Ogólnie dostępna odmiana Cassia może być bardzo niebezpieczna ze względu na wysoką zawartość kumaryny.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swój cynamon kupiłam w sklepie z przyprawami w Bochni na ul. Różanej. Niestety nie wiem jaka to odmiana, ale przy najbliższej okazji się dowiem!

      Usuń
  2. pyszny i pożywny początek dnia!

    OdpowiedzUsuń