Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 23 marca 2015

Domowa wędlina ze schabu


Nie mam zaufania do sklepowych szynek, a znalezienie takiej, która nie ma w sobie konserwantów, graniczy z cudem. Dlatego też postanowiłam poszperać w Internecie i znaleźć proste przepisy na domową szynkę. Tutaj z pomocą przyszedł mi blog Gotuję, bo lubię, gdzie znalazłam wspaniałe receptury na domowe mięsa. Dziś proponuję Wam idealną wersję dla pracoholików. Przepis genialny! Prosty, szybki i smaczny! Zaintrygował mnie sposób przyrządzenia schabu, który pieczony tradycyjnie, często wychodzi nam suchy i wiórowaty. Natomiast moczenie w wodzie sprawia, że mięso jest mięciutkie i soczyste. Zdecydowanie najlepszy sposób na przyrządzenie wędliny ze schabu!


Składniki:
  • ok. 2 kg schabu (bez kości i warkocza)
  • 2 łyżki majonezu lub jogurtu naturalnego
  • 2 liście laurowe
  • 3 kulki ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 1/3 szklanki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 1 łyżka cukru
  • 4 ząbki czosnku
  • 2,5 litra wody

Wykonanie:
Do garnka o grubym dnie wlać wodę i dodać przyprawy, majonez i czosnek. Wszystko zagotować i pozostawić do wystygnięcia. Do zimnej zalewy włożyć schab i doprowadzić do wrzenia. Od tej chwili gotować 7 minut. Następnie zdjąć garnek z mięsem z gazu i odstawić na całą noc do wystygnięcia. Na drugi dzień (najlepiej koło południa) doprowadzić jeszcze raz do wrzenia i gotować 7 minut. Znowu odstawić na kilka godzin do wystygnięcia. Gotową wędlinę wyjąć z zalewy, owinąć papierem lub folią aluminiową i przechowywać w lodówce. Pycha!

Do przepisu można użyć każdego innego mięsa: szynkę wieprzową, łopatkę, dużą pierś z indyka.



Zapraszam również na mój profil na instagramie !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz