Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 21 maja 2015

Lody bananowe


Wraz ze wzrostem temperatury coraz częściej sięgamy po lody. Niestety ich jakość tragiczna. Zamiast prawdziwych lodów, takich z mleka, jajek, masła i owoców, których smak pamiętamy sprzed lat, dostajemy zamrożony chemiczny śmietnik z ogromną ilością cukru. Zaczęłam więc szukać alternatywy dla takich gotowych smakołyków ze sklepu i znalazłam! Lody bez użycia specjalnej maszynki, jaj, cukru i śmietany! Proste i szybkie w wykonaniu!



Składniki dla 2 osób:
  • 2 duże dojrzałe banany lub 3 małe

Wykonanie:
Banany obieramy ze skóry i zawijamy szczelnie w folię. Tak przygotowane owoce wkładamy do zamrażalnika na ok. 6 godzin. Po tym czasie wyciągamy, kroimy w mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera (lub miksera). Blendujemy do czasu, aż uzyskamy gładką, kremową masę. Jeśli blender nie radzi sobie z zamrożonymi owocami, możemy dodać odrobinę płynu lub pół świeżego banana na dno (co ułatwia miksowanie). Gotową masę przekładamy do pucharków i gotowe!

Dodatki
Banany możemy zmiksować same lub z ulubionymi dodatkami. Poniżej przedstawiam przykładowe propozycje:
  • sok z cytryny lub limonki,
  • substancje słodzące np. miód, syrop klonowy lub daktyle (wg. mnie lody bananowe są tak słodkie, że nie wymagają dodatkowych słodzików),
  • zrumienione na suchej patelni płatki kokosowe, śmietanka kokosowa lub bardzo gęste mleko kokosowe,
  • uprażone płatki migdałowe lub orzechy (wymieszać po zmiksowaniu bananów),
  • masło orzechowe,
  • 1-2 łyżki ostudzonej kawy,
  • chlust alkoholu (ja uwielbiam likier bananowy),
  • przyprawy np. wanilia, cynamon, kardamon, imbir.


Zapraszam również ma mój profil na instagramie !

4 komentarze:

  1. to moje ulubione lody, dorzucam jeszcze awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lody bananowe bardzo często u mnie goszczą latem! są pyszne i dietetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! i mają tylko ok. 170 kcal w porcji! :)

      Usuń