Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 18 czerwca 2015

Lody truskawkowo - bananowe


Naturalne lody, bez chemii i sztucznych dodatków. Do tego bardzo tanie i szybkie w wykonaniu. 
Ja jestem na TAK, a Wy?


O domowych lodach wspaniale pisze Nigella Lawson: "W lodach truskawkowych domowej roboty jest coś niepowtarzalnego - smak błękitnego nieba, słońca ogrzewającego ramiona. Słowem - ideał lata pod postacią doskonałego deseru. (...)”  Mmmmm…. nic dodać, nic ująć!
W mojej wersji lodów truskawkowych są również banany, dzięki czemu ich konsystencja jest bardziej kremowa i aksamitna. Oczywiście zamiast truskawek można użyć inne owoce np. jagody lub maliny, a banany zastapić masłem orzechowym. Koniecznie spróbujcie!


Składniki:
  • 2 dojrzałe banany,
  • 15 truskawek,
  • 1 łyżeczka miodu (opcjonalnie),
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Wykonanie:
Jednego banana obieramy ze skórki, zawijamy w folię i wkładamy do zamrażalnika razem z obranymi i umytymi truskawkami na min. 5 h. Po tym czasie wyciągamy, kroimy banana na mniejsze kawałki i wrzucamy do blendera razem z truskawkami. Dodajemy drugiego banana, jogurt i miód. Blendujemy do czasu, aż uzyskamy gładką, kremową konsystencję. Tak przygotowaną masę możemy nałożyć do pucharków lub włożyć na ok. 1 godzinę do zamrażalnika. Po wyjęciu przekładamy do pucharków i dekorujemy według uznania.



Zapraszam również na mój profil na instagramie!

2 komentarze: